Wednesday 18 May 2011

Kelantan dapat Stadium Baru.


RedsFC
RedsFCNews@gmail.com

Kerajaan Negeri Kelantan dibawah pentadbiran Y.A.B Tuan Guru Datuk Bentara Setia Nik Abdul Nik Aziz Nik Mat mengumumkan sebuah kompleks sukan yang akan menempatkan sebuah stadium berkapasiti 40 000 tempat duduk akan dibina di bandar baru Bukit Merbau, Pasir Puteh tidak lama lagi.

Kenyataan media Menteri Besar Kelantan ini dibacakan kepada umum selepas mesyuarat Exco Kerajaan Negeri Kelantan, tengahari tadi.

Menurut kenyataan yang dikeluarkan tersebut, stadium ini akan dibina diatas tanah Kerajaan Negeri di Bukit Merbau bersekali dengan Bandar Baru untuk kegunaan sukan dan riadah di Kelantan.

Selain menempatkan sebuah stadium, kompleks sukan ini juga akan memuatkan masjid di merata-rata bahagian untuk kemudahan rakyat menunaikan ibadah ketika hadir menyaksikan acara sukan yang diadakan disini.

Tujuannya ialah ingin merealisasikan hasrat Kerajaan Negeri untuk melihat aktiviti sukan di Kelantan tidak terpisah dengan roh Membangun Bersama Islam yang menjadi dasar pentadbiran kerajaan sejak 21 tahun lalu.

Kerajaan Negeri juga berharap dengan pembinaan kompleks ini menjadikan aktiviti sukan di Kelantan terus berdaya maju selaras dengan hasrat membina masyarakat sihat dari aspek jasmani dan rohani.

No comments:

Post a Comment